Prajitura cu gem

luni, 20 august 2012

Vine toamna cu pasi repezi si cred ca majoritatea dintre voi va pregatiti sa va umpleti camarile cu fel si fel de muraturi, zacusca si dulceata.

Si daca printre atatea treburi vi se anunta niste musafiri, sacrificati un borcan de gem pentru a prepara aceasta reteta de prajitura. E delicioasa!




200 g unt
100 g zahar
1 lingura zahar aromat cu pudra de lamaie
200 g faina
1 praf de copt
6 galbenusuri

1 borcan gem de prune (300 g)

6 albusuri
100 g zahar
200 g nuca macinata

Untul moale se mixeaza cu zaharul si zaharul aromat pana  devine pufos ca o crema. Se adauga galbenusurile, unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. La final incorporam faina amestecata cu praful de copt si un praf de sare.

Compozitia obtinuta o turnam intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu pentru cca 20 de minute, pana prajitura incepe sa prinda culoare.

Intre timp batem albusurile spuma tare. Adaugam zaharul si mixam pana obtinem o spuma densa si lucioasa. Incorporam apoi nuca macinata, amestecand usor cu o spatula.

Scoatem tava din cuptor si punem gemul deasupra, niveland usor. Turnam apoi compozitia cu nuca, nivelam si dam din nou la cuptor pana blatul este bine copt.

Se lasa la racit in tava apoi se portioneaza dupa dorinta.

Share This Post

9 comentarii:

  1. Miha, pe cuvantul meu, cu rispul de a repeta voi spune: esti singura persoana care ma face sa doresc sa intru in bucatarie, doar cu un cuvant, cu o imagine - esti teribila!!! :D
    Te pup!
    Iti dai seama ca voi incerca prajitura!Insa nu-ti mai arat nicio poza pana nu ma "promovezi" cu ceea ce am muncit!:P:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ilda... hai, trimite pozele, ca "promovarea" am facut-o demult. :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Hihiii, ai 1-0! Asa-mi trebuie daca nu verific inainte de a face afirmatii! :))
    Iti multumesc mult, Miha!Ce mandra ma simt!!!:blushing:
    Deci, ma declar datoare cu pozele!:))
    Nu chiar curand (caci nu e posibil!), insa vor veni 100% - promit!
    Multi pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super prajitura, numai buna de facut cu gemul meu de prune :))

    RăspundețiȘtergere
  5. ............... si cu-al meu :)) am citit reteta ta uneia , prin telefon , ptr a o face si ea (ii place mult nuca) si stii ce mi-a zis ? ,,ia , pune mana si fa-o si tu " =))))))))) , poftim rasplata

    RăspundețiȘtergere
  6. Tocmai ce s-a racit gemul de prune!:)
    Buna prajiturica!

    RăspundețiȘtergere
  7. Excelenta prajitura! Jumatate din ea s-a mancat cand inca era calda. Efectiv nu ne-am putut opri din mancat. Multumim pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa va fie de bine. Tare ma bucur ca v-a placut! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. delicioasa...am realizat-o deja de 2 ori..

    RăspundețiȘtergere