Cosulete de bezea cu inghetata

marți, 24 iulie 2012

Tare mi-a fost dor de voi cat am lipsit! Sunt sigura ca si voua de mine! :)))

Problema e ca dupa vacanta nu prea am chef si spor la gatit. Incerc sa-mi intru in ritmul normal al vietii de zi cu zi si sa las in urma marea cu ale sale valuri.


Pentru astazi va propun o reteta de desert. Un desert savuros ce l-am papat pana la ultima bucatica, dar care n-am mai apucat sa vi-l arat si voua inainte de a pleca, pierduta fiind printre bagaje. :))



 Pentru cosulete:

300 g albus
250 g zahar
1 lingura zeama de lamaie
1 lingura amidon

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul lingura cu lingura, mixand bine dupa fiecare. La final vom obtine o spuma ferma si lucioasa, care face tepi atunci cand scoatem paletele mixerului. La sfarsit adaugam zeama de lamaie si amidonul, omogenizam amestecand usor cu o spatula.

Punem bezeaua intr-un posh si spritam cercuri de bezea intr-o tava tapetata cu hartie de copt. 


Golurile dintre cosulete le puteti umple cu bezele mici ce le puteti savura apoi la o cafea. 


Dam tava la cuptorul preincalzit, la foc mic, cu usa cuptorului intredeschisa, pentru cca 50 de minute.


Pentru inghetata:

200 g ciocolata alba
250 ml smantana pentru frisca


Ciocolata rupta bucatele se topeste la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca. Se aduce la punctul de fierbere, se da deoparte si se omogenizeaza. Se lasa sa se racoreasca, apoi se da la congelator, pana se raceste foarte bine si incepe sa se intareasca.

Se mixeaza crema pana incepe sa capete consistenta. Se da din nou la congelator pana la congelarea completa.

Cosuletele de bezea se umplu cu inghetata de ciocolata si se servesc imediat, cu sos de ciocolata amaruie si o limonada cu menta.




Share This Post

18 comentarii:

  1. M-ai cucerit!In weekend experimentez si eu,arata f. yuuumy!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar mi-ai lipsit. Sper ca te-ai relaxat in concediu. In ceea ce priveste aceasta specialitate....n-am cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi este dor si mie de mare. Cosuletele tale cu bezea sunt nemaipomenit de frumoase. Un desert de lux:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Elegante! Numai bune pentru vremuri ca astea :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine ai revenit !!! Arata extrem de bine desertul tau !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bine ai revenit !Minunat si racoritor desertul tau!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Bine ai revenit draga mea! Imaginea cu care incepi postarea te inbie parca sa visezi si sa calatoresti cu ochii inchisi...minunate valuri!
    E greu sa reintri la normal, presimt ca asa voi fi si eu, mai ales ca voi fi plecata 2 saptamani :P
    Desertul este foarte inspirat si de efect, bravo draga mea!
    Pupici :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicate precum spuma valurilor sunt cosuletele! Poţi să-mi spui cam câte albusuri ai folosit? Am 4 la congelator si mă tot invarteam pe lângă ele... Oare iese ok bezeaua din albusuri congelate?

    RăspundețiȘtergere
  9. De obicei eu pastrez la congelator albusurile ce-mi raman de la diverse retete, apoi le folosesc atunci cand am nevoie, asa cum am facut acum, in cazul acestor cosulete.

    In medie albusul de la 1 ou cantareste 40 g, deci aici e vorba de cca 8 oua.

    Spor la treaba. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai venit cu forte proaspete din vacanta ca deja ai pregatit o super bunatate.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt convinsa ca e o adevarata nebunie a gustului!!! Dar stii ca pe acestea mie cam "frica" sa le incerc?!:)) Culmea, bezele faceam pe la 12 ani...era singurul desert pe care-l preparam!
    Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi place cum arata! Bine ai revenit, sa ai spor la bucatareala! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. felicia mangalia26 iulie 2012 la 09:48

    super cosuletele...!!!!!!!!! unde ai fost la mare?multi pupici de la malul marii!

    RăspundețiȘtergere
  14. Va multumesc tare mult de primirea calduroasa! :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
  15. felicia mangalia26 iulie 2012 la 09:52

    Miha ,tu esti cel mai curajos bloger in ale gatitului pe caldurile astea. Ce gatesti azi, am nevoie sa ma inspir.

    RăspundețiȘtergere
  16. Felicia, am fost pe aici pe la noi. In Navodari, mai exact. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Felicia, inca nu stiu ce gatesc azi... inca nu mi-am terminat de baut cafeaua. :))))

    RăspundețiȘtergere