Placinta cu branza si chimen

marți, 19 iunie 2012

Ma gandeam zilele trecute la draga mea prietena Ruxy...si la placintele ei cu branza si chimen...si cum m-a asteptat ea cu placinte calde la gara, atunci cand am mers la Bucuresti... draga de ea... Si uite-asa am facut eu aceste placinte... de dor si pofta... :))

Pentru ca mi-am luat vasele astea tare frumoase si de care nu ma dezlipi (da, da...o sa mai urmeze si alte retete culinare in vase Ramekin :))) ) le-am facut asa, dar puteti adapta in functie de vasul ce-l aveti disponibil.


Aluat de paine:

~500 g faina
2 lingurite sare
10 g drojdie uscata
1 lingurita zahar
2 linguri ulei de masline
250 ml lapte (sau apa)

Drojdia se amesteca cu zaharul, apoi se lichefiaza cu cateva linguri de lapte caldut.

Faina se pune intr-un castron, se face o adancitura in mijloc si se toarna drojdia. Restul de lapte amestecat cu uleiul si sarea se toarna in castron peste faina. Se framanta un aluat elastic si nelipicios, ce se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul.

Aluatul se poate prepara si la masina de paine, programul de framantare si dospire.

Pentru umplutura:

300-400 g branza de vaci
2 oua
1 lingurita chimen
sare si piper

rosii cherry

Branza de vaci se mixeaza cu ouale pana se obtine o crema fina. Adaugam chimenul, saram si piperam dupa gust si omogenizam.

Aluatul crescut se rastoarna pe masa usor infainata si se intinde intr-o foaie de circa 0.5 cm grosime. Se taie cerculete de aluat cu gura unui pahar sau cu o forma speciala rotunda de taiat aluatul. Punem cate un cerculet de aluat de jur imprejurul vasului de ceramica uns bine cu ulei, astfel incat sa acoperim si fundul vasului.

Umplem formele cu crema de branza, punem cate o rosie cherry deasupra


si dam la cuptor la foc mediu, pana se rumeneste usor deasupra.



Share This Post

6 comentarii:

  1. pai ce deliciu ai aici.. iarasi!!! Trebuie sa-mi gasesc si eu un prieten din asta bun sa ma delecteze cu bunatati din astea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumoase.Chiar daca e cald , trebuie sa si papam!

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicios! Iar rosia iti face si mai amre pofta sa gusti asa minunatii:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte faine, vasele ramekin isi merita banii! Pupici

    RăspundețiȘtergere