Pateuri cu branza de vaci

vineri, 17 august 2012

E racoare si bine... si am deschis sezonul placintelor. :)) Evident ca Robert a vrut placinta cu branza, dar de framantat nu prea aveam chef, astfel ca am apelat la foietajul din congelator. Rapid si bun!



1 pachet aluat de foietaj

~500 g branza de vaci
2 oua
100 g zahar (sau mai mult, dupa cum va place de dulce)
1 lingura zahar pudra aromat cu lamaie

1 galbenus
2-3 linguri lapte

Aluatul se dezgheata la temperatura camerei, dar nu de tot, altfel devine foarte greu de lucrat cu el.

Intr-un castron amestecam branza de vaci cu ouale si zaharul. Amestecam pana obtinem o compozitie omogena.

Daca va plac, puteti adauga in umplutura si cateva stafide.

Intindem aluatul, apoi pe una din margini punem o fasie de branza. Rulam aluatul atat cat sa acoperim branza si sa obtinem un rulou. Taiem ruloul cu un cutit bine ascutit sau cu un cuter.

Repetam operatiunea pana terminam aluatul. Si branza, evident! :))

Fiecare rulou il portionam in functie de cat de mari sau mici dorim sa facem pateurile.


Le punem in tava tapetata cu hartie de copt, le ungem cu galbenus de ou desfacut cu putin lapte si dam la cuptor la foc mediu spre mare, pana se rumenesc.

Se servesc calde sau reci, dupa cum si cat rezistati langa ele. :))


Share This Post

21 de comentarii:

  1. cate au iesit din cantitatile retetei?

    RăspundețiȘtergere
  2. Izabella, cred ca vreo 24-25 de bucati. Asa cum spuneam, depinde si de marimea pe care o vrei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Macar unu si pentru mine, ca prea bine arata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata! Cred ca si eu, in curand, deschid sezonul de tarte si placinte...

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac enorm de mult.Am branza in congelator, asa ca in curand le pun in aplicare.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. No reteta asta trebuie sa o probez si eu....tare bine arata!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi plac tare mult!!!Mmmm, sunt tare delicioase!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunate, delicioase si usor de facut! As manca non-stop :) parca le simt deja aromma :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi plac ATAT de mult incat as manca fara probleme cel putin o saptamana in fiecare zi, la cafea! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt atat de gustoase si practice. nu mai vorbesc cat sunt de dragute, chiar ca iti vine sa le papi pe toate :))
    super alegere !

    RăspundețiȘtergere
  11. Ah de cand n-am mai fost pe la tine! Placintelele sunt foarte aspectuoase. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Aluatul e cel din mai multe foi subtiri sau e o singura foaie mai groasa?

    RăspundețiȘtergere
  13. Vasy, e aluat de foietaj, o foaie mai grosuta de aluat, care la copt se desface in multe foite. :) Se vede si in poze.

    RăspundețiȘtergere
  14. am si eu o intrebare la sfarsit knd le ungem...amestec galbenusul cu cateva linguri de lapte ?

    RăspundețiȘtergere
  15. Da, exact asa. Se amesteca galbenusul cu laptele, apoi se ung pateurile. ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. ms mult:P sunt incepatoare in bucatarie si asta chiar vreau sa o incerc

    RăspundețiȘtergere
  17. Sa ai spor! Daca te mai pot ajuta cu ceva...oricand, cu placere!

    RăspundețiȘtergere